چهره های مشهوری که ثروت خود را برای فرزندان شان به ارث نمی گذارند

خیلی از مردم حسرت زندگی فرزندان چهره های مشهور رو می خورن چون اونا از زمان تولد از معروفیت و ثروت والدین مشهورشان بهره مند می شن.
اما حقیقت اون هستش که همه این چهره های مشهور مایل نیستن ثروت بزرگ خود رو واسه فرزندشون به ارث بذارن و خیلی از اونا اعلام کردن که دارایی خود رو وقف امور خیریه می کنن. اما دلیل این تصمیم اونا چیه؟ در ادامه می خوایم ببینیم فرزندان کدوم یکی از چهره های مشهور از ارثیه والدین خود بی نصیب می مانند و دلیل اون چیه.

۱- بارون هیلتون

بارون هیلتون، مالک هتلای زنجیره ای معروف هیلتون، ۹۷ درصد از ثروت خود رو به صندوق خیریه کنراد هیلتون بخشید. این تصمیم تا حدودی به دلیل رفتارای پاریس هیلتون، دختر مشهور و پرحاشیه خونواده بود که اعتبار خونواده هیلتون رو به خطر انداخته بود. بعد از اینکه پاریس هیلتون به دلیل مستی در بین رانندگی درراه برنامه تلویزیونی اش دستگیر شد، پدرش بارون هیلتون تصمیم پایانی خود رو گرفت. با این حال، پاریس درآمد خوبی از راه معروفیت خود دشت می کنه.
اما شکی نیس که از دست دادن ۴۷ میلیارد دلار اتفاق باحالی نیس.

۲- بیل گیتس

 

بیل گیتس، بنیان گذار شرکت مایکروسافت و وارن بافت، تاجر و سرمایه گذار موفق و مشهور امریکایی با همکاری همدیگه یه تعهدنامه بخشش (Giving Pledge) ایجاد کردن که عهدنامه ای میان میلیونرها و میلیاردرهاه و اونا با امضای این تعهدنامه اعلام می کنن که تصمیم دارن ثروت خود رو صرف امور خیریه کنن. بیل گیتس خود هم به این تعهدنامه پیوسته س. بنیاد بیل و ملیندا گیتس (همسر بیل گیتس) قسمت بزرگی از ثروت این زوج به ارزش بیشتر از ۷۸ میلیارد دلار رو اهدا کرده و باقیمونده ثروت اونا بعد از مرگ شون اهدا می شه.
بیل گیتس عقیده داره که فرزندان باید خود کار کنن و اهمیت داشتن شغل رو بفهمن.

۳- مایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ، میلیاردر امریکایی، مؤسس و مدیر سرویس مالی بین المللی و شهردار قبلی نیویورک هم به تعهدنامه بخشش ملحق شد و تصمیم داره ثروت خود رو وقف امور خیریه کنه.
بلومبرگ ۳۴ میلیارد دلار رو به نهادهای غیر تجاری ای در بخشای سلامت، آموزش، علم و دیگه زمینه ها اهدا کرد.
اون دلیل تصمیمش رو خیلی ساده گفت. درواقع بلومبرگ عقیده داره بهترین چیزی که می تونه به بچه هاش ببخشد دنیای بهتری واسه اونا و فرزندان اونا هستش.

 

۴- تد ترنر

 

 

تد ترنر، مؤسس شبکه خبری سی ان ان در سال ۱۹۹۰ بنیاد ترنر رو تأسیس کرد.
این بنیاد به حل مشکلات بوم شناختی در سراسر دنیا کمک می کنه.
بعد از اون بنیاد سازمان ملل رو تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۰ به تعهدنامه بخشش ملحق شد.
ترنر حالا ۲ میلیارد دلار ثروت داره و عقیده داره که این روزا نزدیک به خط فقر زندگی می کنه چون بیشتر ثروتش رو به نهادهای جور واجور بخشیده. فرزندان ترنر در دیدگاه های بشردوستانه پدر خود سهم داشته و با بنیاد خانوادگی ترنر همکاری دارن.

۵- التون جون

 

التون جون خواننده مشهور بریتانیایی عزمشو جزم کرد که ثروت خود رو واسه پسرانش باقی نذاره. جون ۵۳ میلیارد یورو صرف امور خیریه می کنه به امید اینکه فرزندان اون احترام، سختکوشی و ارزش پول رو بیاموزند. التون جون در اینباره میگه: «نباید به بچه هاتون قاشق نقره بدین. این زندگی اونا رو نابود می کنه.»

۶- مارک زاکربرگ

 

مارک زاکربرگ، بنیان گذار شبکه اجتماعی فیسبوک و همسرش هم به تعهدنامه بخشش ملحق شدن. بنیاد چان زاکربرگ اسپانسر طرحایی در بخشای سلامت، پیشرفت آموزش و حل مشکلات اجتماعی می شه.
۹۹ درصد از تموم ثروت اونا یعنی ۶۳/۵ میلیارد دلار در طول عمر زاکربرگ و همسرش صرف امور گفته شده می شه و بقیه اون واسه فرزندان شون باقی می مونه.

۷- جن سیمونز

 

جن سیمونز، نوازنده گیتار بیس گروه موسیقی کیس هم عزمشو جزم کرد که دارایی خود رو صرف امور خیریه کنه.
تقریبا تموم ۳۰۰ میلیون دلار ثروت این نوازنده به سازمانای غیر انتفاعی اهدا می شه.
جن میگه این تصمیم اون به بچه هاش کمک می کنه که یاد بگیرن با تکیه به خود «به پرواز در بیان» و راه خود رو پیدا کنن. با این حال، خوب و سوفی، فرزندان سیمونز یه مستمری هرساله واسه هزینه اجاره خونه و نیازای روزمره خود دریافت می کنن.

مطلب دیگر :   از لاک تا خون؛ آیا گران‌ترین مایعات دنیا را می شناسید؟

۸- اشتون کوچر و میلا کونیس

 

اشتون کوچر و همسرش میلا کونیس، بازیگران مشهور هالیوودی فکر می کنن که ارث و سرمایه بزرگ امانی باعث بی انگیزه شدن فرزندان می شه و نبوغ اونا واسه کسب سرمایه شخصی رو نابود می کنه.
به خاطر همین دارایی این زوج مشهور بعد از مرگ شون وقف امور خیریه می شه.
با این حال کوچر گفت اگه فرزندان اونا یه طرح تجاری واقعی داشته باشن، اون حاضره که سرمایه گذار طرح اونا باشه.

۹- استینگ

 

استینگ، خواننده مشهور و محبوب بریتانیایی با تکیه به خود به موفقیت رسید و تصمیم داره در راهی که فرزندان اون باید واسه کسب موفقیت طی کنن دخالتی نداشته باشه. هم اینکه، استینگ اعلام کرد که اون هیچ ثروتی واسه بچه هاش باقی نمی ذاره چون می خواد تموم اونو خرج کنه.
استینگ بیشتر از ۱۰۰ حقوق بگیر داره و ادعا می کنه که نسبت به اونا احساس وظیفه می کنه.

 

۱۰- جکی چان

 

 

فرزندان جکی چان، بازیگر مشهور چینی هم از ثروت پدر خود بی نصیب هستن. مدت زیادیه که چان با دختر خود که حاصل رابطه خارج از ازدواج اونه ارتباطی نداره اما این تصمیم اون غافلگیری بزرگی واسه جیسی، پسر قانونی اون بود. چان اول میخواس که تنها نصف دارایی خود رو صرف امور خیریه کنه اما در سال ۲۰۱۲ عزمشو جزم کرد همه ثروتش رو ببخشد. چان توضیح ساده ای درباره تصمیم خود داشت؛ اگه جیسی تصور می کنه که لیاقت این ثروت رو داره، توانایی به دست آوردن اونو داره.

۱۱- پیر امیدیار

 

پیر امیدیار، موسس سایت مزایده اینترنتی eBay که یه فرانسوی ایرونی تباره، ۸/۱ میلیارد دلار ثروت داره و عقیده داره این ثروت بیشتر از نیاز خونواده اونه. هم اینکه، امیدیار باور داره که پول نباید بلااستفاده بمونه و باید ازش استفاده شه.
اون می خواد که از دارایی خود به نفع جامعه استفاده کنه.
امیدیار به تعهدنامه بخشش ملحق شد و تصمیم داره که همه ثروت خود رو وقف امور خیریه کنه.

۱۲- جورج لوکاس

 

جورج لوکاس، کارگردان مشهور هالیوودی بعد از ساخت مجموعه فیلمای جنگ ستارگان، دیگه هیچوقت با مشکل مالی ای در زندگی خود مواجه نشد اما اون تصمیم نداره ثروت خود رو واسه ۴ فرزندش به ارث بزاره. لوکاس به تعهدنامه بخشش ملحق شد و با فروش کل حق امتیاز مجموعه فیلمای جنگ ستارگان ۴/۵ میلیارد دلار رو واسه پیشرفت آمورش اهدا کرد.
این ایده جوری جذاب بود که لوکاس عهد کرد همه ثروتش رو به نفع جامعه اهدا کنه.

۱۳- گوردون رامسی

گوردون رامسی، آشپز مشهور اسکاتلندی و همسرش تانا هاچسون اعلام کردن که اونا فرزندان خود رو با این طرز فکر تربیت می کنن که پول مهم ترین مسأله در زندگی نیس و نباید همه زندگی خود رو وقف کسب اون کرد.
حتی گوردون میگه در زمان سفر با هواپیما، فرزندان اونا از پروازای کلاس اکونومی استفاده می کنن، در حالی که گوردون و همسرش با پروازهای فرست کلاس سفر می کنن. گوردون و همسرش عزمشونو جزم کردن فرزندان خود رو به طور کامل از اثرات منفی ثروت فراوون حفظ کنن و اینطوری اونا رو از ارث محروم کردن.

اینها را هم بخوانید